Kass Morgan - Prvních 100 - Sto #1 (REVIEW)

Oficiální název: The 100
Série: Sto
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 278

Anotace:
UŽ STOVKY LET NA ZEMI NIKDO NEVKROČIL – AŽ DO TEĎ
Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život… nebo sebevražedná mise.
Stovka odsouzenců, pronásledovaných nástrahami divoké přírody a tajemstvími své minulosti, musí bojovat, aby přežila. Nikdy se z nich neměli stát hrdinové, ale nakonec mohou být poslední nadějí pro CELÉ lidstvo.

Kass Morgan

Kass Morgan studovala literaturu na Brownu a Oxfordu a momentálně bydlí v Brooklynu, kde žije v neustálém strachu z toho, že se její knihovna zhroutí a pohřbí ji zaživa pod hromadou sci-fi a viktoriánských románů. (Funny :D) V současné době pracuje na pokračování The 100, který dokončí, prý jakmile najde kavárnu, která umožňuje notebooky o víkendech.

Její série The 100 je trilogií (Pokud vím) – kniha Prvních 100 u nás vyšla v roce 2014, 21. den vyšel v roce 2015 a poslední díl s názvem Homecoming se teprve připravuje.

Postavy

Clarke je dívka, jejíž rodiče byli vědci. Bohužel byli však nuceni udělat něco, aby zachránili svou dceru a ta to bohužel zjistila. A přišla nejen o rodiče, přítele ale i o svobodu. Je velmi statečná. Nikdy nemyslí na sebe. Vždycky myslí na své kamarády a udělala by pro ně cokoliv a za jakoukoliv cenu. Bohužel mi však přišlo, že je dost přelétavá a tím v mých očích trochu klesla.

Druhou hlavní postavou je v knize Wells, syn kancléře. Je bezmezně zamilovaný do Clarke a i když udělal spoustu chyb a mnohokrát jí ublížil, je pro mě obrovským hrdinou, protože i přesto, že věděl, že Clarke už o něj nestojí, tak se nebál postavit se proti všem a nechal se zavřít a stal se jedním ze Sta, jen proto, aby ochránil tu, kterou tolik miluje.

Dalším mužským hrdinou je Bellamy. Tato postava je pro mě neskutečně nesympatickou už od začátku. Chápu, že chtěl být se svou zavřenou sestrou a začít s ní na Zemi nový život, ale aby kvůli tomu postřelil kancléře a pak ještě navíc přebíral Wellsovi Clarke, tak to je na mě už trochu moc. Nemám ho ráda, jeho chování je pro mě taky dost otravné a prostě ne!

Poslední postavou a tentokrát opět ženskou je Glass. (Aww :3) Tohle je moje absolutně nejoblíbenější postava, protože ona celkově i její příběh mě zasáhly neskutečně moc a několikrát jsem u jejích kapitol i slzičku uronila. Glass byla jednou ze Sta, ale využila okamžiku a utekla z lodi, která ji měla odvézt na Zem. Chtěla znovu vidět svého bývalého přítele Luka, i když mu hodně ublížila. Jejich příběh je neskutečně emotivní a pro mě naprosto perfektní.

Příběh

Podle anotace se dovídáme, že lidstvo žije po nukleární válce na Zemi ve vesmírných lodích, kde existují takové tři oblasti – jedna je pro ty bohaté a zbývající dvě jsou pro chudší a spíše dělnické občany. Sto nepotřebných delikventů je vysláno zpět na Zem s kovovými náramky, které mají kontrolovat jejich funkce. Kniha vypráví příběh čtyř postav, které patří mezi těchto 100 – Clarke kvůli tomu, že věděla o tom, co její rodiče provádí a nikomu to neřekla; Wells proto, že by obětoval celé lidstvo jen pro jednu jedinou dívku, kterou miluje; Bellamy se mezi tyto delikventy dostal, jelikož zajal kancléře a prakticky o to sám požádal, jen aby mohl být se svou sestrou Octavií a Glass měla letět na Zemi z důvodu, že porušila pravidla, kterými se na lodi řídilo, ta jediná však utekla, aby mohla aspoň naposledy pohlédnout na svou lásku.

Po přistání na Zemi se začínají ztrácet léky, někdo podpálí celý tábor a při výpravách lidé zjišťují, že zde rostou na stromech jablka. Pak se ve stínech objevují temné siluety lidí?, kteří nukleární válku přežili, anebo se vyvinuly z něčeho, co na Zemi zůstalo. Jsou nebezpeční? Nebo Stovce pomohou znovu se usadit na planetě?

Seriál

Před nějakou dobou jsem zjistila, že podle této knihy byl natočený i seriál, který jsem bohužel ještě neviděla, a proto nemám ani moc co k němu říct. Snad jen to, že jsem četla několik komentářů o tom, že tento seriál se ani zdaleka knize nepodobá.

V seriálu si zahráli například Henry Ian Cusick, Paige Turco, Devon Bostick nebo Marie Avgeropoulos. Tento seriál režíruje Dean White, Matt Barber a spousta dalších. Jeho hodnocení na CSFD je 75% a je 174. nejoblíbenějším seriálem.

Mé hodnocení

Na první pohled se tento příběh podobá knize Loď mezi hvězdami, ale ve skutečnosti je to absolutně odlišný příběh, který je opravdu hodně čtivý a má spád. Já nejsem nijak rychlý čtenář, ale tuhle knihu jsem doslova hltala a nemohla jsem přestat číst. Kniha je psána z pohledu čtyř hlavních postav – Clarke, Wellse, Bellamyho a Glass. Každý z nich má svůj vlastní a odlišný příběh, každý má své kouzlo, někdo je sympatičtější než jiný a to je přesně to, co dělá knihu naprosto úžasnou společně se samotným příběhem.

Když jsem byla u konce, nechtěla jsem, aby kniha skončila, protože jsem věděla, že to bude opravdu hodně emotivní nebo hodně překvapující. A ono to bylo obojí. Kniha mě naprosto rozdrtila. Skončila otevřeně a to i díky tomu, že série obsahuje ještě další dva díly. A já se nemůžu dočkat, až si je přečtu. Knize nemůžu dát jinak než *5/5.
Děkuji internetovému knihkupectví kvalitniknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit ZDE.