28. srpna 2015

J. K. Rowling/Kennilworthy Whisp - Famfrpál v průběhu věků (REVIEW)

Autor: Joanne Kathleen Rowling
Oficiální název: Quidditch Through the Ages by Kennilworthy Whisp
Série: ---
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 65

Anotace:
Pokud jste si někdy kladli otázku, odkud se vzala Zlatonka, jak vznikly Potlouky nebo proč mají Wigtowští tuláci na hábitech symbolické zobrazení sekáčku na maso, potřebujete Famfrpál v průběhu věků. Toto jedinečné vydání je kopií svazku z bradavické školní knihovny, který praktickyy denně pročítají mladí fanoušci famfrpálu.
Výtěžek z prodeje této knihy je věnován nadaci Comic Relief, která vašich peněz využije ke zlepšování životních podmínek těch nejchudších a k záchraně životů – což je práce ještě důležitější a úžasnější než výkon Rodericka Plumptona, ktarý roku 1921 chytil Zlatonku za tři a půl sekundy.
Albus Brumbál

Joanne Kathleen Rowling

J. K. Rowling se narodila roku 1965 ve Velké Británii. Je známá nejen díky svojí nejslavnější sérii o čarodějném učni Harry Potterovi, ale také díky svému životnímu příběhu, kdy se z života na sociálních dávkách stala během pěti let multimilionářkou. V roce 2008 byla označena za 12. nejbohatší ženu v Británii. Stala se filantropkou a podporuje organizace Comic Refilef, One Parent Families a Multiple Sclerosis Society of Great Britain. V roce 2001 se vdala a s manželem si pořídili tři děti.

Série Harryho Pottera zahrnuje celkem 7 knih a další 3 doplňkové knihy (Famfrpál v průběhu věků, Bajky barda Beedleho a Fantastická zvířata a kde je najít). Dále vydala knihu Prázdné místo a pod mužským pseudonymem Robert Galbraith napsala knihy Volání kukačky a Hedvábník.


Příběh

Famfrpál v průběhu věků sice napsala J. K. Rowling, ale kniha je vydána pod fiktivním jménem kouzelníka z Harryho Pottera, aby se zachovala věrohodnost.

Kniha neobsahuje ve skutečnosti žádný příběh, je spíše příručkou, kterou by neměl postrádat žádný z fanoušků Harryho Pottera, jelikož se jedná o jednu z knih z Bradavické knihovny, která je v knihách i ve filmech zmiňována.

V knize se dozvíte, jak se vyvinulo létající koště, jak se Famfrpál vyvíjel od 14. století a jaké proběhly změny. Také zjistíte, že Zlatonka nebyla ve hře od samého začátku a na závěr knihy objevíte popis nejslavnějších britských a irských famfrpálových mužstev a také nejslavnější finty, které se při hře využívají.


Moje hodnocení

Tuto knihu jsem dostala jako recenzní výtisk od internetového knihkupectví kvalitniknihy.cz a tímto jim neskutečně moc děkuji. Nejprve se vyjádřím k této nové spolupráci. Komunikace s nimi je bezkonkurenčně úžasná, nehledě na to, že jsem si mohla vybírat ze všech knih. Přišly velmi rychle a ten balíček byl skvělý. Přišla mi kniha, která byla vybrána ze mnou sestaveného seznamu, ale také přišel právě Famfrpál a já byla vážně překvapená, když jsem si to přečetla v emailu. V balíčku byla také úžasná sovičková záložka s citátem, propiska s jejich logem a dopis, což jsem původně myslela, že je faktura, ale něco tak úžasného jsem dlouho nečetla. Pokud se toto internetové knihkupectví takto chová k bloggerům a svým zákazníkům tak jim dávám 100%!

A teď ke knize. Já si ji opravdu moc moc moc přála, a když se mi dostala do rukou, tak jsem byla strašně moc šťastná. Protože je tenoučká, tak jsem si ji šetřila, jak jen to šlo. Ale nakonec jsem ji bohužel dočetla a byla skvělá. Opět se ukazuje talent slavné Rowlingové. Kniha je čtivá, doplněná ilustracemi, je poměrně dost popisná, což se ale dalo očekávat z důvodu, že je to příručka ke kouzelnické hře.

Existují ještě dva dodatky k sérii Harryho Pottera a to jsou Fantastická zvířata a kde je najít a Bajky Barda Beedleho. Doufám, že se mi jednoou dostanou do rukou i tyto dvě knihy a budu mít tak kompletní HP sérii jako správný fanoušek. Závěrem knize dávám *5/5.
Ještě jednou děkuji internetovému knihkupectví kvalitniknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat