28. června 2015

Knižní léto 2015


Ahoj. Ahoj. Ahoj! Ačkoliv mám prázdniny už prakticky od poloviny května, tak jsem stejně nebyla schopná se dokopat, ať už ke čtení, tak k sepsání tohoto článku. A přesto, že jsem měla i dnes horu povinností, tak jsem si konečně čas našla. Všechny zkoušky jsem zvládla na první pokus a většinou v předtermínech (Za které jsem oooohromně vděčná svým vyučujícím *Bravo pro ně*), a proto mám teď už nějaký ten čas od školy volno, jelikož mi začíná AŽ 21. září. (Není to krásný? :D)

Většina knižních blogů již má tento článek na rok 2015 za sebou, a tak jsem se rozhodla, že i když mám rozepsané ještě další články, které jsem ještě nevydala, tento je aktuální, a proto bude mít přednost. Můj seznam je HODNĚ (A myslím to vážně) dlouhý, ale knihy, které vám tu ukážu nechci všechny v létě přečíst (Nebo jo, chtěla bych, ale nebude na to nějak moc času), ale chci si vybírat jen z nich. Takže prakticky jsem si ze své knihovničky vybrala "podknihovničku", ze které budu tahat knihy na léto. Ale už dost keců (Které stejně nikdo nečte) a hurá na knihy.

+ P.S. Pokud si během mých prázdnin vyberu knížku, která nebude v seznamu, tak se skutečně zblázním. A nebo druhá možnost, když kniha nebude v seznamu, tak to bude recenzní výtisk (Který budu muset přečíst).


První kniha, kterou jsem zařadila do svého seznamu je Papírová města. Miluju Hvězdy nám nepřály a aniž bych četla jiné Greenovky, tak jsem si koupila zatím všechny kromě Aljašky, na kterou ještě nebyl čas. (Ale dokoupím) Na knihu se těším a přečtu ji, co nejdřív, jelikož chci pak i do kina na film.

Druhou knihou je Agnes. Já si ji pořídila proto, že jsem i ní slyšela mluvit Rodaw. Je to prý kniha, která každého (Nebo alespoň většinu), kdo si ji přečetl, hluboce zasáhla a já mám takové knihy ráda. Má být o ženě, která údajně spáchala vraždu a byla za to vyhnána na Island, kde čeká na trest smrti. A až do konce knihy bych neměla vědět, zda to ta žena udělala nebo ne.

Další knihou je Stíny z domu temnoty, kterou mi zaslal samotný autor. Měl by to být klasicky vystavěný horor o americké rodině, která je konfrontována čirým zlem, které proniká z domu temnoty. Je to tenká knížečka, která v sobě má však určitě obrovský příběh.


V pořadí čtvrtou knihou je kniha Tak padne náš svět, kterou mám již delší dobu a stále jsem se rozhodovala, jestli mám chuť na apokalyptický příběh. A prostě teď tu chuť mám, tak proč toho nevyužít. V knize jde vlastně o to, že se na obydleném ostrově objeví virová epidemie, počet mrtvých stále stoupá a nikdo nesmí z ostrova ani na ostrov.

Knihu Ten,kdo stojí v koutě už mám taky pěknou dobu a pamatuju si, že jsem si ji koupila díky skvělým ohlasům. Kniha vypráví chlapci jménem Charlie a jeho dospívání na střední škole. Kniha je psána formou dopisů, které Charlie píše někomu neznámému a díky tomu je kniha otevřenou,vtipnou a důvěrnou zpovědí.

Ááááá! Pardon! Omlouvám se, ale KONEČNĚ! Já tu knihu číst nechtěla, ale když jsem viděla ten film... a ten byl prostě... bože! Stačí jen dvě slova - Hunger games.


Chanel & Co. Tak prostý název nese neskutečné příběhy přítelkyň slavné módní návrhářky Coco Chanel, která je jednou z mých naprosto srdcových osob. Její Chanel No 5 zná snad každá žena, která je znalá módy a spol. A o "malých černých" ani nemluvím. KDO ale zná příběhy jejích kamarádek? Jaká byla Coco přítelkyně a jak se chovala ke svým nejbližším?

A to bych nebyla já, kdybych si do seznamu nezařadila ještě další hororovou knihu, kterou je tentokrát Temnou chodbou, což je kniha s úžasnou obálkou a měla by se odehrávat na internátní škole na americkém venkově. Už tohle zní dost strašidelně a ještě k tomu ta obálka knihy. Top!

Přichází jedna z mých srdcovek! Alespoň, co se týče filmu. Tento film je skvělý, dokonalý, úžasný a Audrey Hepburn je nádherná. Snídaně u Tiffanyho! Ano, dobrovolně jsem si do seznamu zařadila i klasiku, protože jen já si můžu oblíbit klasickou literaturu až po odmaturování. (Why not -_-)


Další knihu jsem si téměř vykřičela hned, jak jsem viděla, že vyšla. Nevěděla jsem, že má vyjít a když jsem viděla její obálku, byla jsem omámená! A pak... když jsem zjistila děj knihy, jsem byla zamilovaná! A jelikož mám úžasnou přítelkyni, tak jsem ji dostala k narozeninám! Je to thriller o chorobné posedlosti a jmenuje se TY.

Přichází na řadu kniha, která je druhým dílem ze série Level 26. První díl měl docela velký dopad na moji psychiku, a proto jsem s tímto druhým dílem tak otálela. Ale teď přišel jeho čas! Proroctví z temnoty. Tentokrát sériovým vrahem už nebude ten "hnusnej latexovej úchyl" (Pardon, ale já z něj byla vážně psychicky vyšťavená), ale Tarotový vrah, který zabíjí podle vzoru tarotových karet. Doufám, že to moje psychika tentokrát zvládne!

A otevírá se mi další série, na kterou jsem taky dlouho čekala. V ČR už se nedá moc dobře sehnat a já mám všechny díly, které u nás vyšly, a tak je načase s touto sérií začít. Jde o sérii Sága prokletých a prvním dílem je Morová rána. Tvrdí se, že kniha je plná tajemství, napětí a lásky a že je to velmi silný příběh. (Pozn. V Norsku vyšlo celkem 47 knih z této série.)


Pomalu se blížíme do cíle. Ale stále nám ještě pár knih zbývá. Konkrétně ještě devět. První z nich je kniha Mrazivý polibek, druhý díl ze série Vampýrská akademie. Kdo četl, tak pochopí, když řeknu, že tohle je hodně důležitá série v mým čtecím životě, protože díky této sérii jsem začala číst tolik, co teď. Jedná se tedy o re-reading, kdy knihy už konečně zrecenzuji! Recenze na první díl je (ZDE),

Jak si tak všímám, tak i další kniha je z rozečtené série. Je to pátý díl a série nese název (Opět většina lidí pochopí, proč je to srdcovka) Harry Potter. Název knihy je Fénixův řád. Nemusím říkat o čem kniha je, protože většina z vás to stejně ví, jako u Vampýrské akademie. Jediné co řeknu je, že právě dočítám Ohnivý pohár a než začnu s tímto dílem, dám si trochu od HP pauzu.

A třetí knihou je OPĚT (Jsem divná s těmi rozečtenými sériemi) otevřená série a tentokrát série Drahokamy. S touto sérií už se blížím do finiše a to znamená, že mě čeká Zelená jako smaragd, na kterou se ohromně těším, protože první dva díly byly fantastické a stejně tak film Rubinrot! Já si o této sérii nic nezjišťovala a četla jsem anotaci jen prvního dílu, takže to pro mě bude ve všech směrech překvapení!


Víte, upřímně by mě zajímalo, kdo tohle všechno bude číst a kdo se podívá jen na obrázky (Ne, vážně by mě to zajímalo). Každopádně je zde druhá kniha od samotného autora a je to teď hodně čtená kniha a nese název Pád noci. Nevím, co od knihy čekat, a proto se taktéž nechávám překvapit.

A zase ty moje prokleté série (Já si prostě nedám pokoj :D). Tentokrát je to série Nebe a s ní přichází druhý díl Cesta věčnou nocí. Spoustě bloggerům se první díl nelíbil, ale já z něj byla naprosto unesená a byl fantastický a famózní a... Awww. Recenzi naleznete (ZDE).

Jsem nepoučitelná. Ano, další série. Série se jmenuje Roztomilé malé lhářky a OPĚT jsem u druhého dílu s názvem Nevinné. Seriál Pretty Little Liars naprosto zbožňuji, ale když jsem zjistila, že knih je 16 a není jisté, zda je to poslední díl, tak jsem se právě dneska rozhodla, že si knihy pořizovat už dál nejspíš nebudu a budu si je půjčovat jen v knihovně. (Co kdyby přece jen byly tak otřesné jako Upíří deníky? -_-)


A konečně, poslední TŘI knihy, které jsem vybrala do seznamu, ze kterého budu vybírat knihy na léto. První z nich je další Greenovka, kterou má většina z vás také už přečteno a je to kniha Příliš mnoho Kateřin, kterou jsem dostala od babička k svátku. Nestarala jsem se, o čem kniha je, protože se poslední dobou na knihy těším více, když o nich vím jen to, že je potřebuji mít v knihovně, aniž bych věděla cokoliv jiného.

Opět něco málo z klasiky. Následující kniha je taktéž jeden ze zfilmovaných kousků a je to kniha Velký Gatsby. Ani u této knihy pořádně nevím, o čem by měla být a udivuje mě, že není ani nijak úžasně hodnocená. To mi však v četbě bránit nebude. Zaslechla jsem ale, že  knize by se měla objevovat i nějaká ta láska. Romantické knihy moc nemusím, ale když jsou dobře napsané... Proč ne?

Fanfáry! TAM TA DA DÁ!!! Poslední kniha, tohoto (Pro vás asi extrémně nudného, že jste ho ani nedočetli až sem, ale jen jste se dívali na obrázky, což vám nemám za zlé a chápu, že moje psaní není úplně záživné :D) je poměrně nezvyklá kniha, co se sem asi ani moc nehodí vzhledově. Ale nebudu chodit kolem horké kaše. Je to kniha Chladné ostří, což je krimi thriller a já s očekáváním doufám, že bude alespoň TROŠILILINKU dobrý :)


Tohle tedy byl můj letní výběr, ze kterého budu vybírat, které knihy si v létě přečtu. Doufám, že zvládnu alespoň některé a hlavně doufám, že na čtení budu mít čas. Na všechny vybrané knihy se moc těším a všem, co vydrželi číst až sem gratuluji a s potěšením oznamuji, že pro vás připravuji soutěž, takže doufám, že se jí zúčastníte.Podrobnosti ještě žádné dávat nebudu, ale každopádně se na ni brzy můžete těšit.

A jaké knihy jste si na léto vybrali vy? Nebo máte nějaký seznam jako já, ze kterého budete vybírat?


2 komentáře:

  1. Koukám, že s dlouhým seznamem je nás víc... :D
    Rozhodně chválím Pottera a HG, skvělé série! Pottera mám letos jako čtení v angličtině, když už jsem ho dostala k narozeninám v těch božských obálkách. :3
    Ten, kdo stojí v koutě je skvělá knížka. Doporučuji i film, scénář psal sám autor knihy a rozhodně nebudeš zklamaná.
    Velkého Gatsbyho jsem četla minulý rok v létě v angličtině a vážně jako ne. Slyšela jsem sice na tu knížku dost dobré ohlasy, ale mě to vůbec nenadchlo, spíše dost nudilo.
    Přeji hodně štěstí se čtením! :)
    http://hrbitov-meho-ja.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. No jak tak koukám máme celkem hodně podobný seznam :D sice všechny Greenovky ( kromě Příliš mnoho Kateřin kterou teď čtu ) mám už přečtené ale Vampýrská Akademie dokonalost sama :D tam bych ti možná doporučila Školu noci ;) ale tam je dílů no moc :D ale četlo se mi to dobře ;) ale víc se mi líbily novely :) a Velkého Getsbyho si chci taky už delší dobu přečíst... Harry Potter taky super :3 všechny díly už mám přečtené asi 2x
    máš krásný blog a hodně štěstí se čtením ;) :D

    OdpovědětVymazat