2. května 2014

Rick Riordan – Zloděj blesku – Percy Jackson #1 (REVIEW)


Autor: Rick Riordan
Oficiální název: The Lightning Thief
Série: Perca Jackson #1
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 399

Recenze:

Knihu jsem si vybrala hlavně z důvodu, že každý opěvoval Ricka Riordana a já stále nechápala, co na něm všichni vidí. Námět knihu mě nijak nenadchl, ale když se to líbí ostatním, tak proč by přece nemohlo mě? A proto jsem si knihu pořídila. První dojem byl úžasný – dokonalá obálka, lesklá a krásná obálka. Ale když jsem knihu otevřela, trošku jsem se zhrozila, jak je to písmo obří a říkala si, jestli jsem neudělala chybu, že je to určitě kniha pro děti.

Percy je trochu problémový kluk trpící poruchou pozornosti a dyslexií. Díky těmto problémům velmi často měnil školy. Zpočátku se zdá, že je to obyčejný kluk, ale vše se změní, když se svojí novou školou navštíví muzeum. V tento dokonale nudný den na školním výletě se učitelka matematiky promění v příšeru s křídly. Napadne Percyho a obviní ho z krádeže Blesku, což je mocná zbraň boha Dia. Percymu se podaří ji zahnat pryč pomocí pera, které se promění v meč. Tímto končí školní rok na nové škole a Percy se musí vrátit za svojí mámou a jejím manželem Gabem.

Se svojí matkou odjíždí na prázdniny, kde se čirou náhodou objeví jeho jediný kamarád Grover, který, jak se později zjistí, je satyr. Percymu hrozí nebezpečí! A proto se všichni tři vydávají do tábora Polokrevných. Percy je zmatený a dozvídá se, že je Polobůh, syn boha Poseidona. Zatímco Percaho matka zmizí, Percy, Grover a členka tábora Polokrevných Annabeth se vydávají na výpravu, aby nalezli Blesk, našli pravého zloděje a očistili Percyho jméno.
Tábor Polokrevných je jediným bezpečným místem pro lidi, jako je Percy, pro Polobohy. Hlavní zápletkou knihy je krádež Blesku. Diovi se nelíbí, že mu byl ukraden symbol jeho moci a tak hrozí, že vyhlásí mezi bohy válku, pokud mu Blesk nebude vrácen zpět.

V knize se vyskytuje množství řeckých bájí a pověstí, čímž kniha čtenáři přináší znalosti o mytologii a seznamuje ho s různými bohy a jejich životy. Většinou je založena na pravdivých věcech, ale pro zpestření příběhu se v knize objevují i smyšlené věci.

Hlavní postavou je dvanáctiletý Percy Jackson (díky jeho věku jsem se skutečně bála, že bude knížka opravdu dětská -_-). Je to obyčejný chlapec, ale je pořád namočený v nějakém průšvihu, kdy mu dokonce i hrozí vyhazov ze školy. Zjistí, že je synem boha moří Poseidona.  Další postavou je Annabeth, což je členka tábora Polokrevných. S Percym vedla výpravu na záchranu Diova blesku.

Knížka se rozjíždí opravdu velmi pomalu, až jsem myslela, že ji položím a vzdám to, ale vzhledem k tomu, že je to recenzní výtisk, tak jsem četla dál a nakonec se dočkala pořádné akce. Kniha neobsahuje ale jen pomalý rozjezd a pak nával akce, ale má i pár humorných částí, které skutečně pobaví.

Tento příběh byl i zfilmován. A film jsem viděla mnohem dříve, než četla knihu. To byl další důvod, proč jsem knížku vlastně vůbec nechtěla, jelikož film byl naprosto hrozný a vůbec (ale opravdu vůbec a to už je co říct) se mi nelíbil.


Celkový dojem z knížky je ale nepopsatelný. Naprosto mě uchvátil styl, jakým Rick Riordan píše a ačkoliv jsou knihy skutečně určeny mladším čtenářům, nijak mi to nevadilo a kniha se mi moc líbila. I přesto, že jsem vůči ní měla určité předsudky, musím podotknout, že jsem se mýlila a měním svůj názor na sérii Percyho Jacksona, jelikož je to série čtivá, akční a dokonce i zábavná. Ode mě si vysloužila celkem 4 hvězdičky, jelikož Rickovi dávám rezervu v jeho dalších čtyřech dílech o Percym.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit (zde).

1 komentář:

  1. percyho jsem jeste zadnyho necetla, ale chtela bych, videla jsem film a hodne o knizkach slysela, a myslim, ze by se mi to libilo :) pekna recenze

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat