14. února 2014

Sofie Králová, Tomáš Kristl – 13.komnata milenek (REVIEW)


Autor: Sofie Králová, Tomáš Kristl
Oficiální název: 13. komnata milenek: Nevěra v přímém přenosu, aneb Když láska bolí
Série: ---
Nakladatelství: Economicus
Počet stran: 159

Recenze:

Předem všechny čtenáře upozorňuji, že knížka NENÍ beletrie. Ano, nějaký příběh v sobě nese, ale je to spíše kniha nesoucí „ověřená“ fakta. Kniha je hlavně pro ženy, ale i pro muže, kteří žijí v paralelním vztahu. Pro lidi, kteří jsou součástí milostného trojúhelníku.

Knihu napsali dva „obyčejní“ lidé, kteří si touto situací prošli. Popíší Vám přesně svůj příběh a poté hledají důvody, PROČ se vůbec něco takového děje.  Kniha je celkově rozdělena do devíti kapitol, z nichž každá obsahuje něco zcela odlišného.

V první kapitole je popsána nevěra všeobecně a také je tam několik různých rozdělení mužů a žen. Ve druhé a třetí kapitole je dovyprávěn příběh autorů, nejdříve z pohledu Sofie a poté z pohledu nevěrného Tomáše. Čtvrtá kapitola sebou přináší příběhy podvedených žen a následuje kapitola zaměřená na svět očima nevěrného muže. Šestá kapitola obsahuje pět různých příběhů lidí, kteří jsou nějak blízcí Sofii či Tomášovi. Dále přichází Otázky a odpovědi, což je kapitola rozdělená na dvě části. V první odpovídá Sofie a v druhé odpovídají nevěrní muži. Předposlední kapitola s názvem Lze předejít mužské nevěře? Obsahuje pár rad a zamyšlení, nad tím, jak nevěře zabránit. A v poslední kapitole se s námi autoři rozloučí a ukončí knihu.

„Lásko, miluju tě, dnes, zítra, příští rok, další rok… celý život.“
Novoroční přání od Božského (str. 49)

V knize se popisuje pouze nevěra mužská, ale dámy, samy dobře víme, že nevěrné mohou být i ženy. Třeba jednou narazíme i na takovou knihu, kde bude ženské pohlaví to špatné.

Nevím, jestli mi kniha něco dala, ale možná že i ano. Dostala jsem ji, myslí na minulé Vánoce od své tehdejší přítelkyně a to jen proto, že jsem ji vážně chtěla. Nikdy bych nevěřila, že se do paralelního vztahu dostanu. A ono ejhle. Bohužel jsem se do paralelního vztahu dostala a hned oboustranně. Nejenom já měla paralelní vztah, ale ona taky. Po čase se to vyřešilo rozchodem a až poté jsme si přiznaly své chyby. Teď je pro mě jednou z nejbližších kamarádek a já jsem za to ráda.

V průběhu našeho paralelního vztahu jsem si knížku začala číst a bohužel se s ní ztotožňovat a možná, že právě tahle knížka mi ukázala, že je čas se rozhodnout. A já se rozhodla. Nejsem hrdá na to, že se to stalo, ale v životě se stane spousta věcí.

Nemůžete lhát těm, které milujete nebo které máte ve svém srdci. Pravda, i když bolí sebevíc, je vždy méně bolestivá než další lež. (str. 101)

Pokud tedy ve svém životě máte nějaké pochybnosti ve vztahu, nebo žijete v paralelním vztahu, přečtěte si tuhle knížku. Třeba i Vám otevře oči a Vy budete schopní se správně rozhodnout. Knížka se čte opravdu jednoduše a na přečtení Vám stačí pouze jedno odpoledne. Po přečtení už je na Vás jak se svým životem naložíte Vy.

Pro mě byla kniha přínosem a mnohým z Vás se třeba zase vůbec nelíbila. Já proti ní žádné výhrady nemám, a jelikož to není žádná beletrie, knihu hodnotím úplně odlišným způsobem. Dávám jí tedy plný počet hvězdiček a myslím, že je to i oprávněné.

P.S. K této knize není žádné oficiální (či neoficiální) video, a proto přidávám píseň, která mě při čtení napadla jako první.

Žádné komentáře:

Okomentovat