8. května 2013

Veronika Bicker - Motýlí křídla (REVIEW)


Autor: Veronika Bicker
Oficiální název: Schmetterlingsschatten
Série: Thriller
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 168

Recenze:

Elenina sestra měla před rokem nehodu, při níž zemřela. Elena si však myslí, že to nebyla jen obyčejná nehoda.

Od doby, kdy Laura zemřela, se Elenina matka strachuje o svoji dceru a  nikam ji nechce pouštět, pokud neví kam a s kým jde. Eleně se však tohle chování nelíbí, a tak utíká z domu, chodí za školu a nakonec se přidá k partě, jejíž "velitel" Tristan se o ni začal zničehonic zajímat.

Poté začnou Eleně chodit anonymní dopisy, díky kterým se má setkat s jejich autorem a dozvědět se, co přesně se Lauře stalo. Vypadá to totiž, že to nebyla obyčejná nehoda. Zabil snad Lauru někdo z vesnice nebo se anonym snaží jen zvýraznit a udělat se zajímavým?

Knihu jsem si vybrala díky její krásné obálce. V jednoduchosti je krása. Tady to platí perfektně a stejně tak u zatím každé vydané knihy z edice Thriller. Měly by to být thrillery pro mladé a myslím, že to bylo skvěle splněno.

Příběh pro mě byl trochu předvídatelný a pro spoustu z vás je skoro stejný jako příběh v knize Mrazivé léto. Zatím jsem neměla příležitost si ji přečíst, nicméně teď ani nevím, jestli chci. Určitě musím říct, že je to skvělá oddychovka a pro mladší čtenáře může být kniha i napínavá, ale já bych řekla, že se tam toho zase tolik neodehrálo a chyběla mi tam akce a napětí. Ve většině knihy se ani moc neřeší to, jak byla Laura zavražděna, ale je spíše o tom, jak se Elena snaží dostat do Tristanovy party. 

Je to celkem škoda, ale i tak jsem si knihu ráda přečetla. Bylo to, jak jsem již řekla, skvělé oddechové čtení a možná i ostatní knihy ze série Thriller si přečtu. Jen netuším moc kdy. Co se týká postav, tak Elena byla pro mě trochu nesnesitelná. Neskutečně dětinská. Nechci říct, že byla hloupá, ale to jak vysela na Tristanovi bylo místy až nechutné a zvláštní. Vzdát se kvůli jednomu klukovi svých přátel určitě není moc rozumné. Nicméně Elena nebyla srab, měla kuráž a spoustu odvahy, což se mi na ní líbilo.

Neskutečně mě překvapila síla Eleniny matky na konci příběhu. Nejdříve se jevila jako slaboch a jako člověk, který se stará jen o sebe a o to, aby za žádnou cenu nezůstala sama, ale na konci příběhu se ukáže jako opravdu silná žena.

Určitě Motýlí křídla nejsou žádná super detektivka s nejúžasnějším dějem, ale rozhodně kniha v závěru překvapí. Trošku mě mrzí, že se kniha nerozjela trochu víc už třeba od poloviny, ale až někdy na posledních 50 stranách, ale i tak jsem byla překvapená zajímavým koncem, což přičítám jako bod k dobru.

A už konečně přejdu ke konečnému hodnocení. Byla jsem na vážkách, kolik hvězdiček mám dát. Pět určitě ne, až tolik se mi kniha nelíbila. Řekla bych, že čtyři je taky ještě moc, ale myslím, že průměrné tři hvězdičky jsou zase málo. Takže knize dávám 3,5 hvězdičky a soudím knihu jako povedenou, leč rozvinutou až ke konci, což je opravdu škoda.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit (zde).

Žádné komentáře:

Okomentovat