5. května 2013

Mike Perry - Klec pro majáky (REVIEW)


Autor: Mike Perry
Oficiální název: Klec pro majáky
Série: ---
Nakladatelství: Kniha Zlín
Počet stran: 335


Recenze:

Dřívější společnost nebyla tolik chápavá, co se týká lidí s odlišnou orientací, či jinou psychickou poruchou. Dnešní společnost už je na tom poněkud lépe, a proto se Mike Perry rozhodl vydat knihu, ve které popíše svůj dosavadní život.

Na začátku knihy si řeknete, že to bude obyčejný příběh dospělé ženy, která popisuje své dětství, svoji práci, své problémy... Ale někde v první třetině zjistíte, že kniha v sobě nese obrovské poselství. Zjistíte, že Vás vtáhla do děje a Vy sami žijete stejný příběh jako hlavní hrdinka/hlavní hrdina, která/ý se rozhodne přiznat svoji transsexualitu a vyjít s ní na veřejnost. Vy s ním soucítíte a procházíte si jeho životem. Opláčete každou smutnou chvilku, cítíte se sami, nikdo Vám v tu chvíli nerozumí.

To jsou pocity, které čtenář této knihy bude mít. Kniha ale nese nejenom zmíněné poselství, ale také ohromně silný a emotivní příběh, který Vás nenechá chladnými. Nese v sobě pomoc těm, kteří jsou na tom stejně jako sám spisovatel.


Když jsem zjistila, že Mike Perry je český spisovatel, byla jsem nesmírně šťastná a tak jsem se rozhodla ho kontaktovat. A povedlo se. Bylo pro mě nesmírnou ctí promluvit si s tím nejsilnějším člověkem na světě. Je tolik vyrovnaný a tak neskutečně šťastný. Čiší z něj pozitivní energie a vždycky, když mi od něj přišel e-mail, tak jsem byla nesmírně šťastná, jelikož on tak na lidi působí.

Měla jsem to štěstí, že se mi podařilo s ním domluvit rozhovor pro můj blog, tak doufám, že brzy se můj plán
uskuteční. Ale měla jsem i tu smůlu, že jsem byla v Praze a nedomluvila jsem se na osobním setkání. Neskutečně moc bych ho poznala jako člověka.

Zpátky však k hodnocení knihy, jak jsem již popsala hlavního hrdinu (dříve hlavní hrdinku), je to silná osobnost, která má obrovské sebevědomí a vnitřní sílu a krásu. Jeho síla se odráží hlavně v tom, že byl natolik statečný a dokázal, ještě jako žena, porodit nádhernou dceru, která se pro něj stala smyslem života.

Klec pro majáky je kniha, kterou určitě doporučuji všemi deseti a doufám, že se bude někomu líbit, tak jako mě. Kdybych knize nedala plných 5 hvězdiček, uškodila bych jí tím, protože ona si je, jako jedna z mála, zaslouží. Moc děkuji za možnost si ji přečíst.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.cz.
Knihu si můžete zakoupit (zde).


4 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Jedna z nejlepších v tomto roce, a to je teprve květen :) Opravdu skvělá :)

      Vymazat
  2. neznam knihu ktera by se timto tematem zabivala...znala jsem kluka co se narodil jako holka a popisoval mi ty operace a hormony...musi to byt velice zajimava a nevsedni kniha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak říkám, nejlepší kniha tohoto roku. Je vážně neskutečné, jak se člověk dokáže vžít do někoho jen skrze stránky knihy. :)

      Vymazat