3. května 2013

Christopher Paolini – Eragon – Odkaz dračích jezdců #1 (REVIEW)

Autor: Christopher Paolini; Čte: Martin Stránský
Oficiální název: Eragon
Série: Odkaz dračích jezdců #1
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 488; Délka nahrávky: 18 hodin a 40 minut

Recenze:

Knihu Eragon jsem zatím ještě nečetla a potřebovala jsem něco lehčího než 500 stránkovou bichli, a tak jsem si nechala poslat Eragona jako Audioknihu, která je namluvená Martinem Stránským, jehož hlas je naprosto okouzlující.

V Alagaësii vládne Galbatorix, proti kterému bojují záhadní Vardenové. Snaží se jej svrhnout a nastolit v zemi mír. A do tohoto světa je vtažen Eragon, nalezením dračího vejce. Draci ale nejsou jediní magičtí tvorové, se kterými se v knize setkáte. Potkáte se zde s mrzutými trpaslíky, elfkou Aryou, děsivými urgaly, kočkodlakem a také s dračicí Safirou. Je to hrdý tvor, který bojuje se stejnou vervou jako Eragon a který se snaží pomoci vesničanům, aby se jim žilo lépe. 

Eragon nikdy neměl v plánu přidat se k Vardenům, ale nakonec se k nim připojil, aby bojoval proti králi. Ale to že vyhrají bitvu neznamená, že vyhráli celou válku.

Téma draci mě nikdy nějak zvlášť netankovalo, ale musím říct, že audiokniha nebyla špatná. K sérii mě vlastně donutili ohlasné recenze a taky to, jak všichni říkali, že jako správný současný čtenář musím mít Odkaz dračích jezdců dávno za sebou.

Christopher Paolini dokázal vymyslet naprosto dokonalý svět s naprosto úžasnými bytostmi, z nichž většinu z nich vymyslel (za’raci, urgalové, Stíny). Jeho charaktery byly perfektní a do posledního puntíku promyšlené.

Martin Stránský dal knize nádherný důraz a díky němu se z Eragona stala naprosto skvělá kniha převedená do mluveného slova. Po poslechnutí této audioknihy jsem se začala modlit, aby se vydaly i zbývající tři díly a já doufám, že se vydají, jelikož bych si je velmi ráda pořídila.


Knihu mohu jen a jen chválit, ale trochu mě mrzí, že si ji zatím nemůžu pořídit kvůli nedostatku času a velkému počtu stran. Věřím ale, že si knihy co nejdříve seženu a přečtu, jelikož při čtení pro mě budou jistě mnohem lepší. Knize dávám 4 hvězdičky, protože doufám, že se Christopher vypracoval a z Odkazu dračích jezdců udělal skvělou a úžasnou fantasy legendu.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit (zde).


2 komentáře:

  1. Už som to raz začala čítať, ale potom ma to nebavilo, raz s ak tomu vrátim 8)
    Film milujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neříkám, že to bylo špatné, ale taky to asi nebude nic pro mě. Uvidíme. Třeba se jednou dostanu i ke zbývajícím dílům :)

      Vymazat