24. dubna 2013

Lisa McMann - Procitnutí - Lovkyně snů #1 (REVIEW)



Autor: Lisa McMann
Oficiální název: Wake
Série: Lovkyně snů #1
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 215

Recenze:

Janie Hannaganové se už od osmi let zdají sny. Nejsou její. Jsou všech kolem. A většinou jsou to noční můry. Jannie je sedmnáctiletá slečna, která má zvláštní schopnosti. Pokud někdo v její blízkosti usne, sama se propadne do téhož snu a má za úkol každému jedinci pomoct. Ale jak?

Když se zamiluje do neoblíbeného kluka jménem Cabel, začne mít noční můry. V té chvíli si uvědomí, že je něco v nepořádku a spolu s Cabelem se snaží přijít na to, jak její sny ovládat. Nicméně i přes své „prokletí“ je Janie silnou osobností, jelikož se o sebe od malička musí starat sama. Svého otce nezná a její matka je alkoholička, která se věčně topí v alkoholu anebo spí. Janie se tak musí starat nejen o domácnost a o to, aby měla na jídlo a pití, ale také o to, aby zjistila, jaké přesně schopnosti se v ní skrývají a jak s nimi bojovat a ovládat je.

Prakticky nemá skoro žádné přátele. Pro všechny je tou „divnou“ a má jen jedinou opravdovou kamarádku jménem Carrie, která se ale navíc baví i s místní elitou. Janie pracuje v pečovatelském ústavu, kde se stará o staré a nemohoucí lidi. Povídá si s nimi, čte jim knihy a řekli byste, že jsou pro ni dokonce i přáteli (dokud samozřejmě neusnou). V pečovatelském době se hodně sblíží s nevidoucí slečnou Stubinovou, jejíž život však netrvá dlouho. Každopádně Janie nikdy neopustí.

Možná jsem věřila (díky anotaci), že bude kniha naprostou peckou, ale bohužel musím říct, že jsem byla trochu zklamaná, jelikož styl psaní autorky se mi moc nezamlouvá. Krátké věty nejsou moc pro mě. Možná kdyby se více prolínaly, tak by kniha nebyla tak sekaná. Občas jsem si připadala, že si čtu spoustu novinových článků, které na sebe navzájem ani nenavazují a nemají ani společné téma.


Číst knihu, která celou první polovinu omílá stále to samé dokola, je nesmírně těžké, protože si pak čtenáři mohou začít myslet, že autorka nemá žádné nové nápady, a tak stále opakuje to, co už vlastně zmínila, ale od poloviny se to změnilo a kniha mě více méně pohltila. A kdybych měla více času, tak bych ji přečetla mnohem rychleji.

Ale aby to nebyla jen ta špatná kritika, tak teď něco pozitivního. Lovkyně snů je trilogie, což znamená, že na mě čekají další dva díly, ve kterých spatřuji naději na spravení. Netuším, jestli se vše vylepší a děj bude opravdu za něco stát, ale věřím, že ano.

Abych to všechno nějak shrnula, tak knize dávám za nápad 4 hvězdičky, ale kvůli stylu autorky mé hodnocení klesá na 3 a půl hvězdičky. Každopádně se těším na další díly.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit (zde).

3 komentáře:

  1. Najviac sa mi páčil 2. diel 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se taky nejvíc líbila dvojka, a trojka mi přišla nejhorší:/

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to abych se na něj těšila :D:D Uvidíme :))

    OdpovědětVymazat