1. února 2013

Gabriella Poole - Spoutaní - Temná akademie #2 (REVIEW)


Autor: Gabriella Poole
Oficiální název: Blood Ties (Darke Academy#2)
Série: Temná akademie #2
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 270


Abych tedy nějak začala, tak začnu obálkou knihy. Jak jsem se tak koukala na obálky celé série, tak musím říct, že jsou perfektní. První díl měl obálku naprosto božskou, druhý díl je také skvělý. Mužský uhrančivý pohled, zelenkavý nádech a panorama New Yorku. Obálka je vážně krásná, stejně jako ta první a já se těším i na ostatní díly. Když jsem si přečetla anotaci, nic moc úchvatného jsem asi nečekala. Sice byla knížka o trochu lepší než anotace, ale neuchvátila mě zase natolik, abych mohla říct, že to byla pecka jako první díl. Autorčin styl psaní ale musím opět pochválit. Její jazyk je vážně lehký a není nijak zvlášť složitý, takže člověku stačí si větu přečíst jednou a nemusí se k ní vracet, kdyby ji náhodou nepochopil.

Tentokrát se Darkova akademie přemístila na semestr do New Yorku. Cassie už ve škole není nová, ale stále přesně netuší, o co na akademii jde. Je jednou z Vyvolených a má v sobě jednoho z nejmocnějších duchů. Odmítá ho však krmit. Isabella je její nejlepší kamarádkou a tak chce Cassie pomoci v krmení, odmítá to však říci svému příteli Jakeovi. Jake se snaží stále pomstít svoji sestru, a proto hledá správný způsob, jak to udělat. Dostane se však do potíží a Cassie ho musí zachránit. Podaří se jí to? A ochrání Isabellu nebo jí ublíží, aby mohl být její duch spokojený?

Jak jsem řekla v recenzi na první díl, tak velké plus patří Vyvoleným a tím pádem i originalitě knihy. Úžasný nápad s duchy si zaslouží pochvalu autorce. Ovšem mínusem jsou některé postavy. Nemyslím zrovna ty zlé nebo arogantní, jako je třeba Richard. Myslím spíš třeba Jakea. Není to špatná postava, ale hrozně mi vadí jeho chování a stejně tak možná i Ranjit. Kniha není celkově špatná, ale ani dobrá. Já osobně jsem čekala, že druhý díl bude větší pecka, ale kniha mě docela zklamala. Každopádně budu sérii číst dál.

Shrnutí na konec? Není to špatná četba, ale první díl byl lepší. Doufám, že autorka svůj dobře rozběhnutý děj vyšperkuje a že budu moct konečně dalšímu dílu dát plný počet. Druhý díl mě vážně moc nebavil. Začal mě pořádně zajímat až ke konci, což je trošku smutné. Uvidíme, jak se vyvine třetí díl. Dávám druhému dílu tři a půl hvězdičky, i když jsem čekala, že teda budu moci dát plný počet. Uvidíme, třeba příště budu skok až k pěti.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit (zde).

Žádné komentáře:

Okomentovat