26. prosince 2012

Petra Neomillnerová - Sladká jak krev - Tina Salo #1 (REVIEW)


Autor: Petra Neomillnerová
Oficiální název: Sladká jak krev
Série: Tina Salo #1
Nakladatelství: Brokilon
Počet stran: 244


Recenze:

Druhé nakladatelství, se kterým jsem navázala spolupráci, mi jako první recenzní výtisk poskytlo první díl série Tina Salo. Kniha nese název Sladká jak krev. Ze začátku jsem se do knihy nemohla začíst a dokonce i v půlce jsem si nějak nebyla jistá, co si o ní myslím. Sice upířina, ale pro mě celkem špatně čtivá, což mě mrzí. Spousta lidí je z této série nadšená, ale pro mě je to asi tak průměrná série o upírech. Na Goodreads jsem četla, že některým z vás připomíná Anitu Blake. To já říct nemohu, protože jsem Anitu nečetla a pokud je podobná tomuto, tak možná ani nechci.

Příběh se odehrává v Praze, kde se vyskytuje velká spousta upírů. Hlavní hrdinkou je upírka Tina Salo, jejíž matka zemřela, když se narodila a svého otce nikdy nepoznala. Ale kdykoliv usne, má noční můry, ve které k ní otec promlouvá a chce z ní pít. Tinin „opatrovatel“ Timotej, nastěhuje německého upíra Kaye rovnou Tině do bytu a neptá se na souhlas. Tihle dva se nemohou vystát, ale musí spolu bojovat proti zlým mocnostem. V Praze se začínají vyskytovat nováčci, kteří jsou sice slabí, ale jejich „rodiče“ jsou jedni ze starších. Dokážou Tina a Kay vyhrát souboj proti těm, kteří se snaží vytvořit novou armádu upírů nebo přijdou o život stejně jako desítky jiných?

Opravdu skvělý byl více méně jazyk, jakým se autorka vyjadřuje. I když je pro mě těžké číst české knihy (Myslím teď ty od českých autorů.), tak tahle kniha byla jedna z těch lepších. Autorka má opravdu originální způsob vyjadřování, který je spíše užívaný v běžném životě. Užívá vulgarismy a vůbec jimi nešetří. V knize je taky spousta narážek na sex, takže určitě zaujme „zvrhlé“ puberťáky, kteří se tímhle „ukojují“. A dokonce i mě se kniha v těchto ohledech líbila, protože zmíněné narážky nebyly nijak tvrdé a byly vytvořeny tak, aby si v nich každý čtenář našel své.

Postavy byly naprosto úžasné. Jednou z těch nejlepších byla právě samotná hlavní hrdinka Tina. I když jí bylo několik set let, tak se dokázala chovat tak, jako se chová člověk v 21. století. A další skvělou postavou byl Kay, německý upír, který měl kdysi dávno poměr se svojí matkou. Poslední mou oblíbenou postavou byl Timotej, nebo jak mu říkala Tina „Timo“. Podle knihy vypadá, že je poměrně starý, ale i přesto vykonává povolání tatéra. Neříkám, že ostatní postavy byly špatné, jen někde v půlce knihy se postavy začaly množit až se dokonce i přemnožili a já se v nich pak občas i ztrácela.

A je tu konečně rekapitulace. Kniha se tedy četla v mezích dobře. Postavy byly sice přemnožené, ale myslím, že aspoň si tak každý najde tu svoji oblíbenou. Jazyk, jak už jsem řekla, byl perfektní a s tím souvisí i ty narážky. Ale právě proto, že je to sériovka, tak jako v každé sérii, musím ubrat některé body, abych měla nějakou tu rezervu. Hodnocení jsem už dala na Goodreads, tak už možná viděl a kdo nevidět, tak uvidí tady. Jak se líbil první díl Tiny Salo vám?


Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji nakladatelství Brokilon.
Knihu si můžete zakoupit (zde).



Žádné komentáře:

Okomentovat