Petr Kopl - Procitnutí - Hororland #1 (REVIEW)

Autor: Petr Kopl
Oficiální název: Procitnutí
Série: Hororland #1
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 128

Já osobně komiksy moc nečtu a dokonce ani japonskou mangu ne. Ale když jsem viděla tento komiks v něčí soutěži a pak ještě že je od Fragmentu, tak jsem si řekla, že to zkusím. Další výhodou bylo, že je to od českého autora. Chtěla jsem něco na odlehčení, protože komiks se dá jednoduše přečíst za jedno odpoledne.

Obálkou mě komiks zaujal samozřejmě také. Je to krásná obálka se třemi postavami, které se v příběhu objevují a nad nimi bdí maska pro Vzkříšence. V této tmavé obálce dokonale kontrastuje výrazné bílé písmo a celkově obálka vypadá velice hezky.

Co se týká kresby v tomto komiksu, tak i když nejsem žádný znalec kreseb komiksů, tak musím říct, že spousta obrázků je zde velice zdařilých a opravdu moc se mi líbí. Musíme vzít v potaz, že je kniha od českého autora, a tak moc nemůžeme očekávat zázraky. Ale každopádně bych kresbu nijak nekritizovala a mohu jen říct, že jsem spokojená.

Dějově se kniha dá zasadit do současné doby a také do České republiky, konkrétně do Jihlavy a Prahy, kde se snaží dospívající „chlapec“ Martin Lafetka být zajímavý. Ve skutečnosti je, ale má o sobě špatné mínění a myslí si, že je to odpad. Po konfliktu se školní fotbalovou hvězdou Petrem Březnou, ale Petr bohužel umírá. Postupem času, kdy hovoří se zesnulým profesorem Markem, zjišťuje spousty informací o svém poslání Vzkříšence. Zároveň se děj odehrává ale i současně, kde Petr sleduje osud Anety, ženy ve středních letech. Dostal za úkol ji zachránit, aniž by svoji energii užil na něco jiného. Podaří se Petrovi zachránit Anetu a její život, nebo ve svém poslání selže?

Opravdu velké plus patří ději. Je velmi originální a myslím, že dokonce i velice dobře zpracovaný a zároveň skvěle doplněn nádhernými kresbami. V knize si sice můžeme povšimnout několika sprostších výrazů, ale kdo v dnešním světě je nezná. Kniha je velmi čtivá, ale je to tím, že je to komiks. Myslím, že jako celá kniha, o několika desítkách kapitol, by nemusela být až takový úspěch, ale tohle se opravdu povedlo. Jsem každopádně zvědavá na další komiksy Petra Kopla. Uvidíme, co přinesou jeho další díla. Kniha nemá moc čím nadchnout, ale ani nemá čím zklamat, a právě proto si zaslouží tohle hodnocení.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit (zde).