23. prosince 2012

Petr Kopl + Bram Stoker - Dracula - Hororland #2 (REVIEW)


Autor: Petr Kopl, Bram Stoker
Oficiální název: Dracula
Série: Hororland #2
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 128



Recenze:

Další dílo od českého autora Petra Kopla, které je na námět knihy Dracula od spisovatele Brama Stokera. Draculu od Brama Stokera jsem zatím neměla čest číst, ale moc bych chtěla. Když jsem viděla, že existuje i komiks, tak jsem to zkusila, ale bohužel... jsem zklamaná.

Obálka komiksu je opět velmi povedená, viděla jsem i původní obálky, které jsou na konci knihy uvedeny, ale tahle je ze všech nejlepší. Tímto ale moje chvála končí.

Komiks je zpracovaný formou zápisků v denících několika osob. V průběhu děje se můžeme setkat s různými známými hrdiny jiných knih. Na začátku knihy se například objevuje Sherlock Holmes a Dr. Watson, ale také Sir Henry Baskerville. V průběhu se setkáváme i s jinými postavami. Děj knihy začíná odjezdem Jonathana Harkera na sídlo hraběte Draculy kvůli koupi pozemků v Londýně pro tohoto mocného upíra. Jonathan za dobu své návštěvy poznává, že Dracula není obyčejný člověk a že je něco v nepořádku. Stává se vězněm v sídle hraběte. Podaří se mu utéct a zachránit sebe i svou snoubenku Minu?

Dějově je kniha určitě hezká, ale pouze kniha. Kresby jsou sice dobré, ale tento příběh se mi nějak nehodí do komiksu. Nechci říkat, že lituji toho, že jsem o knihu požádala, ale není to žádná pecka, která by mi měla vyrazit dech. Pouze jsem se utvrdila v tom, že si raději asi přečtu knihu, než abych měla znovu číst třeba tenhle komiks.

Děj v knize je takový všelijaký. Mísí se tam hodně pohledů postav, což mi obvykle nevadí, ale v tomhle komiksu je to zvláštní a celkem i složité na orientaci. Myslela jsem, že příběh o světoznámém upírovi bude perfektní ve všech zpracováních, ale v tomhle asi není. Není to určitě chyba spisovatele. Jen si myslím, že tahle kniha se do komiksu opravdu nehodí.

První komiks Petra Kopla bych mohla vychvalovat do nebes proti tomuto. Moc mě to mrzí, ale moje hodnocení je následující. Doufám, že někdy narazím i na originální příběh od Brama Stokera.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit (zde).

Žádné komentáře:

Okomentovat