16. prosince 2012

Gabriella Poole - Vyvolení - Temná akademie #1 (REVIEW)


Autor: Gabriella Poole
Oficiální název: Secret Lives (Darke Academy #1)
Série: Temná akademie #1
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 255


Recenze: 


Tato kniha je můj úplně první recenzní výtisk. Záviděla jsem každému, 
kdo ji měl, protože ta obálka mě uchvátila. Je vážně krásná. Tímto chci říct, že jsem ráda za spolupráci s nakladatelstvím Fragment, které mi poskytlo tento recenzní výtisk. Kniha není nijak dlouhá, dokonce ani kapitoly nejsou nekonečné. Kniha se četla vcelku slušně a nejen proto, že má velká písmena, ale taky kvůli ději, který se mi moc líbil a rychle ubíhal. Další výhodou je, že je kniha paperback, což já oceňuji více než hardback, protože o takové knihy se moc starat neumím. Český překlad se mi velmi líbil, jazyk byl velmi lehký až takový vzdušný, a to já mám ráda. Slova pak plynou neskutečně rychle a nemusím číst dokola jednu větu.

Děj se odehrává v Paříži, kde si studenti Darkovi akademie užívají další semestr. Kniha začíná příjezdem hlavní hrdinky Cassie Bellové na Darkovu akademii, kam se dostala díky stipendiu. Už od začátku však ví, že není zrovna vítaná, protože není rozmazlený fracek a jejím rodičům nepatří miliony. Potkává tu pár přátel a také Vyvolené – skupinu zbohatlíků, kteří se všem vyhýbají, jak jen mohou. Cassiina nejlepší kamarádka Isabella se chce stát členkou Vyvolených a doufá, že v tomto semestru ji nominují. Nominují však jak Isabellu, tak Cassie, která se tam chce dostat jen z jediného důvodu. Aby zjistila, co jsou Vyvolení zač a v čem spočívá jejich „výjimečnost“.  Podaří se Cassie odhalit tajemství krásy a inteligence Vyvolených a dostat se do zapovězené společenské místnosti?

Obrovské plus patří Vyvoleným. Už od počátku si každý čtenář musí říct: „To jsou jasní upíři, ach jo, zase to samé.“ Upřímně, i já si to řekla, ale knihu jsem nezavřela a pořád tajně doufala v něco jiného, zajímavějšího. A ano dočkala jsem se, Vyvolení v sobě nesou tajemství nejen pro Cassie ale i pro čtenáře, jelikož nejsou těmi, za které je od počátku považujeme. I když je v knize celkem jasně vysvětleno, kdo Vyvolení jsou, i přesto jsem zvědavá, jestli se to v dalších dílech trochu více osvětlí.

Postavy v knize jsou, řekla bych, velmi originální. Už jen tím, že se každý semestr stěhují, tak každá z postav má jméno typické pro jinou zemi. Je tam obrovská národnostní směska. Spousta postav je zde hodně naivních a myslím, že moc nepřemýšlejí o tom, co dělají. Vrhají se bezhlavě do nebezpečí, nechají sebou vláčet, vrtají se ve věcech, do kterých jim nic není. Ale skuteční lidé jsou právě takoví, jako popsala sama autorka.

Takže, abych to nějak shrnula. Kniha byla čtivá, vtipná, místy napínavá, málo romantiky. K té romantice, no já romantiku ráda a ocenila bych, kdyby jí tam bylo víc, ale zase chápu, že se jí tam tolik do toho děje nedalo zasadit. Takže ji očekávám ve druhém díle, který si co nejdřív přečtu, jelikož už mi leží doma na stole a už jen čeká, až po něm sáhnu. A k mému hodnocení. Abych ho nějak objasnila, nedávám čtyři hvězdičky proto, že by mě kniha v něčem zklamala, ale spíše proto, že je to sériovka a očekávám více od dalšího dílu. Takže tohle je taková menší rezerva.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit (zde).




2 komentáře:

  1. No ten koniec klišé jak hrom 8D To som sa smiala 8D Ale celkom ma to bavilo, aj keď som bola často zmätená, uvidím, čo dá 2. diel 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Klišé možná trošku, ale každému se líbí něco jiného, podle mě druhý díl je rozhodně horší a jsem zvědavá na zbývající dva ://

    OdpovědětVymazat